
Communicatie Training & coaching
Sterke communicatie is het fundament van elke succesvolle samenwerking. Of je nu beter wil leren omgaan met lastige gesprekken, assertiever wil zijn of als team vlotter wil samenwerken: Quarescom brengt theorie tot leven met interactieve oefeningen, realistische cases en directe feedback. Jouw groei staat centraal – in kleine groep of individueel.
Communicatie Training
De mens in de onderneming
Mensen verschillen nu eenmaal van elkaar. Waar de ene graag klare taal spreekt en hoort is de emotionele verpakking voor de ander een basis. Wat maakt dat de ene persoon me ligt en de ander niet? Hoe kun je communiceren en confronteren bij mensen anders redeneren dan ik? Hoe kan ik zelf assertiever worden? En wat als er toch conflict ontstaat? 'De mens in de onderneming' is een zeer praktische training, waarin voorbeelden uit de praktijk de basis vormen om professioneler en begripvoller samen te werken.

Omgaan met conflict
Wat gebeurt er in ons hoofd wanneer we geconfronteerd worden met weerstand, confrontatie, conflict of zelfs met agressie? Hoe komt het dat wij en anderen op een bepaalde manier reageren? Hoe kun je boze klanten leren begrijpen en hun klachten omzetten in opportuniteiten? Tijdens deze sessies leren met veel voorbeelden uit de praktijk hoe we beter kunnen worden in onze dagelijkse jobs door weerstand op een professionele manier aan te pakken.

WAT ZOEKT U EXACT?
Onze aanpak
1. Analyseren
Wat zijn vandaag de competenties en groeimogelijkheden van uw deelnemer of team?

2. Leren
Een training waarbij nieuwe kennis, nieuwe inzichten, technieken en vaardigheden aangereikt worden.

3. Opvolgen
Een vervolgtraject waarin deelnemers zich verder ontwikkelen, zowel in training als in de praktijk.
Klant aan het woord.

David Devaux, zaakvoerder
Maxime is een inspiratiebron op gebied van sales.

Pascale Samyn, zaakvoerder
Mindset boost en massa's praktische tips.

Laura Vandeputte, Account Manager
Ik kreeg veel enthousiasme door & concrete voorbeelden uit de praktijk!
Klantverhaal
​
Bij een klant in de bouwsector hebben we mensen geleerd om zowel met klanten als intern assertiever te gaan communiceren maar met begrip voor de ander zijn of haar realiteit. De CSAT (Customer Satisfaction Score) ging in 6 maanden tijd van 66% naar 92% en de klantretentie steeg met 24%. Daarnaast wou ook het management kwijt dat ze veel minder tijd verliezen aan interne discussies.

